16 Ocak 2013 Çarşamba

SINIR GÜVENLIGI YÖNETIMI YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI

INSAN KAYNAKLARI YÖNETIMI YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI



İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

INSAN KAYNAKLARI YÖNETIMI YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI

INSAN KAYNAKLARI YÖNETIMI YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI



İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ

IDARE HUKUKU YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI



İDARE HUKUKU POLİTAM POLİS LEREİN 2013 YIL YIL SONU SINAV SORULARI VE CEVAPLARI



Cocuk Suclulugu Yıl sonu sınav soru ve cevaplari



ÇOCUK SUÇLULUĞU
       Bu testte 25 soru bulunmaktadır.
       Çocuk Suçluluğu yıl sonu sınav soruları ve cevapları aşağıda verilmiştir.

8 Ocak 2013 Salı

Çocuk Suçluluğu Özet ve soru bankası



k9 polis Köpeği

Çocuk Suçluluğu ara sınav soruları ve Cevapları


ÇOCUK SUÇLULUĞU NA İLİŞKİN TEMEL KAVRAMLAR  1 unite

Özet

•Çocuk tanımı yapılırken kimi toplumlarda insan hayatının belli bir yaş dönemi dikkate alınırken, diğer bazı toplumlarda biyolojik ve geleneksel ölçütler dikkate alınmıştır. Roma hukuku ve İslam hukukunda ceza hukuku karşısında sorumluluk cinsel olgunluğa bağlanırken günümüz hukukunda zihinsel olgunluk esas alınmaktadır.
•Çocuk denince insan ömrünün belli bir kısmı için öngörülen cezasızlık, farklı güvenlik tedbirleri veya cezada indirim yapılması da çocuğu işlediği suçlar bakımından devletlerin hukuk sistemlerinin yetişkinlerden farklı uygulamaya tabi tuttuğu kişiler olarak kabul edilirler. 

Idare Hukuku Özet ve soru bankasi



İdare Hukuku Ara sınav Soru ve Cevapları


İdare Hukukunun Temel Kavramları ve İlkeleri  ÜNİTE 1
Özet
İdari vesayet yetkisinin kapsamı kanunla belirlenir. İdari vesayet denetimi, daha çok işlemler üzerinde gerçekleşir. Bu bağlamda vesayet denetimi yetkisine sahip makam, kanunda öngörülmüş ise denetime tabi yerinden yönetim idarelerinin işlemleri üzerinde aşağıdaki yetkileri kullanabilir.
Üst, astın yerine geçerek işlem tesis edemez. Bir yetki kanunla ast durumundaki makama verilmiş ise üst onun yerine işlem yapamaz. Örneğin kanunla kaymakama verilen bir yetkiyi, vali kullanamaz, onun yerine geçerek işlem yapamaz.
Anayasa hükmü: “İdare kuruluş ve görevleriyle bir bütündür ve kanunla düzenlenir” (m.123).
Anayasa hükmü: “İllerin idaresi yetki genişliği esasına dayanır” (m.126)
Merkezden yönetimde tek bir tüzel kişilik vardır, o da “devlet” tüzel kişiliği”dir. İşte bu tüzel kişiliğe “merkezî yönetim”, ya da merkezî idare”, bu yönetime de “merkezden yönetim” denilir.
Herkes, dil, ırk, renk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din, mezhep ve benzeri sebeplerle ayırım gözetilmeksizin kanun önünde eşittir. Devlet organları ve idare makamları bütün işlemlerinde kanun önünde eşitlik ilkesine uygun olarak hareket etmek zorundadırlar
(AY. Madde 10)
Sosyal devlet, kişilerin sosyal ve ekonomik durumları ile ilgilenen, onlara insanlık onuruna yaraşır asgari bir hayat düzeni ve sosyal güvenlik imkânları sağlayan, bu amaçla ekonomiyi planlayan, adil gelir dağılımını gerçekleştiren devlettir.
En geniş anlamıyla “hukuk devleti" hukukun üstün olduğu, hukuk kurallarının, onu koyanlar da dahil olmak üzere her kişi ve kuruluşu bağladığı, kişilere hukuk güvenliğinin sağlandığı devleti ifade eder.
İdare hukukunun kaynaklarını, asıl kaynaklar, yardımcı kaynaklar, yazılı ve yazılı olmayan kaynaklar, bağlayıcı olan ve olmayan kaynaklar oluşturmaktadır.
İdare hukuku kavramı, idari kuruluşların yapısını, işleyişini, görevlilerini, görev ve yetkilerini, kişilerle ve birbirleriyle olan ilişkilerini, sorumluluklarını ve idarenin yargısal denetimini içeren hukuk kurallarının bütününü ifade etmektedir.
İdare”, “yürütme organı” içinde yer alan, fakat yürütme organının “Cumhurbaşkanı” ve “Bakanlar Kurulu” dışında kalan kısmıdır.
Hukuk dilinde ise “idare” kelimesi birden fazla anlamı içerecek şekilde kullanılmaktadır. 1982 Anayasası idare kavramını bazen “teşkilat” (m.125), bazen “idari faaliyet” (m.126) bazen de “sevk ve idare anlamında (m.123) kullanmaktadır.

Insan kaynakları Ozetleri ve Soru Bankası



İnsan Kaynakları Ara Sınav Soruları ve Cevapları için Tıklayınız.


İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ünite 1
Özet
Günümüzün karmaşık çevre koşulları içerisinde rekabet avantajı sağlamada yükselen değer, insandır.
İnsan kaynakları yönetimi (İKY), işletmede insandan sorumlu ve tüm çalışanları kapsayan, görev alanı insan olan bir işlevdir.
Personel ve insan kaynakları, işletmede çalışanları tanımlamada kullanılan iki kavramdır.
İKY, bir iş ortamında insan kaynaklarının işletmeye, bireye ve çevreye yararlı olacak biçimde, yasalara da uyularak, etkili bir biçimde yönetilmesini sağlayan işlev ve çalışmaların tümüdür.
İKY’nin bir işletmede temel amacı, bir yandan işletmenin verimliliğini artırmak, diğer yandan ise çalışanların yaşam kalitesini yükseltmektir.
İlk personel birimi 1910’da kurulmuştur.
1990’lı yıllarla birlikte insan; “sınırsız” kaynak, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamada “entellektüel güç” ve “değer” olarak kabul edilmiştir.
SİKY, yeniliği ve esnekliği teşvik edecek örgüt kültürü geliştirmek ve örgütün stratejik amaçları ve insan kaynakları yönetimi arasında ilişkiku kurmaktır.
İKY’ nin temel ilkeleri, verimlilik, insancıl davranış, eşitlik, güvence, açıklık, gizlilik ve katılımcılıktır. Bir organizasyonda katılımın artması için açık bir iletişim sistemi kurulmalıdır.
Bir organizasyonun bütün birimlerinin ortak ögesi insandır.
Devlet iş hayatını çıkardığı yasa, tüzük, kararname, yönetmelik, iş sözleşmeleri ve uluslararası iş sözleşmeleri ile düzenlemektedirler.
İç ve dış çevresel koşullar İK’nın nasıl yönetileceğini belirler.
Örgütsel ahlak, işletmenin çalışanlara, çalışanlarında işletmeye olan sorumluluklarını kapsar.
Örgütsel ahlak, örgütlerin herhangi bir konuda nasıl davranış göstermesi gerektiği ile ilgilidir.
İKY, bir işletmede örgütsel ahlakın başlangıç noktası ve onu kurumsal hâle getiren birim olarak kabul edilebilir.

•İşletmede çalışan her düzeyde insanı kapsayan insan kaynakları kavramı, işletmelerin gerek dış çevrelerinde gerekse de iç çevrelerinde meydana gelen radikal değişimlerin sonucunda rekabet üstünlüğü sağlamada anahtar bir kaynak olarak kabul edilmeye başlanmıştır. 1960’lı yıllarda başlayan ve 1980’lerde kuvvetlenen bu bakış açısı, İnsana ve onun yönetimine de farklı bakılmaya başlanmasına neden olmuştur. Bir işletmede, işgörenlerle ilgili” kayıt tutma” ile ilgilenen personel yönetimi anlayışından daha uzun vadeli ve “stratejik ortak” olarak çalışmayı vurgulayan, İKY ve SİKY anlayışına gelinmiştir.
•Bu yeni anlayış çerçevesinde İKY’nin işlevleri genişlemiş ve iş analizinden; insan kaynakları planlama, işgören temini, eğitim, performans değerleme, kariyer planlama, ücret yönetimi, işgören sağlık ve güvenliği ve endüstriyel ilişkilere kadar bir çok faaliyet görev alanı içerisine dâhil edilmiştir. Yeni sorumlulukları ile İKY’nin organizasyon içindeki yeri ve sorumlulukları da değişmiştir. İşletmenin büyüklüğü, sektörü, tepe yöneticilerinin tavrı… gibi iç faktörler ve ekonomi, toplum ,işgücü piyasası, müşteriler… gibi dış birçok faktörlere de bağlı olarak; İK yöneticileri artık doğrudan en üst yönetime bağlı çalışmakta, stratejilerin oluşumundan uygulanmasına kadar farklı sorumluluklar üstlenmektedirler.
•İK yöneticileri bir işletmede stratejik ortak, yönetsel uzman, işgören destekçisi ve değişim uzmanı gibi farklı roller oynamakta, bu rolleri etkili biçimde yerine getirebilmek için ise bir çok mesleki ve kişisel yeteneğe sahip olmaları beklenmektedir. Yine, günümüzde İK bölümlerinin örgütsel ahlak oluşturma ve uygulama konusunda önemli rolleri olduğu da ifade edilmektedir. Bir işletmede İK bölümü etik iklimin oluşturulmasından, bu konuda ilkeler-kurallar konulmasına ve uygulamanın denetlenmesine kadar bir çok konuda görev yapmaktadır.
•Sonuç olarak, işletmelerin gelecekteki başarılarını artırabilmesi, özellikle insan kaynaklarının etkili bir biçimde yönetilebilmesine bağlıdır. Etkili bir biçimde yönetilebilen çalışanlarla hem işletmelerin amaçlarına ulaşması, hem de insan kaynağının mutlu olması sağlanacağından, bir işletmede bu konuya özellikle önem verilmesi gerekmektedir.

DEĞERLENDİRME SORULARI